Слайд 1

слайд 1

Вашій увазі пропонується презентація досвіду вчителя Харківської загальноосвітньої школи № 122, Московського району м. Харкова

Руденко Олександри Вячеславівни.

Своїм професійним кредо вважаю таке:

Любити те, чим займаєшся, пишатися тим, що зроблено, і рухатися далі.

Слайд 2

слайд 2

Темою мого досвіду є “Розвиток особистості на уроках математики методами і засобами інноваційних підходів до навчання, які сприяють підвищенню позитивної мотивації та активності у навчальній діяльності”.

Тема досвіду обрана мною невипадково, а у зв'язку із тим, що працюючи в звичайній школі зрозуміла, що далеко не всі діти бажають і можуть знати математику на високому рівні. Досить часто їм вистачає і середнього та достатнього рівнів, і прикро казати, інколи навіть і низького рівня вистачає. Багато хто з дітей та їх батьків вважає математику занадто складною для розуміння і непотрібною в житті наукою.

Проте я вважаю, що математика в школі вивчається не виключно для того, щоб вміти розв'язувати задачі певного типу чи скласти іспит, а для того щоб людина була розвиненою, культурною, освіченою, логічно міркуючою та такою, що може послідовно викладати свої думки, і вирішувати будь-які задачі, що ставить перед нею життя.

Слайд 3

слайд 3

Саме тому на певному етапі я звернулася до психології і почала з'ясовувати, яким саме чином можна вплинути на учнів, підвищити їх зацікавленість до математики.

Зазвичай, на дітей впливають через свідомість, змушуючи їх міркувати, намагаючись зрозуміти розв'язання задачі після пояснення вчителя. Але можна робити й інакше, можна впливати на увагу і пам'ять через більш низький рівень психіки – відчуття, сприйняття, емоції, почуття, мотиви, дії, уявлення, мову. Саме це я і обрала напрямком впливу.

Слайд 4

слайд 4

У цілому особистість може змінюватися під впливом таких факторів як середовище, спадковість та виховання. Зрозуміло, що біологічний чинник спадковості не піддається силам вчителя, а створення середовища і виховання певної спрямованості значно підвищує активність самої особистості, змінюючи її власне Я.

Слайд 5

слайд 5

На практиці основною метою моєї роботи є створення позитивного навчального досвіду в учнів, які навчаються на різних рівнях успішності. Цей досвід створюється за допомогою методів і прийомів продемонстрованих на слайді. Розглянемо більш детально всі аспекти

Слайд 6

слайд 6

Постійна увага до власної поведінки на уроці – поведінка учителя має бути передбачуваною для дітей, стабільною і системною. Введення і дотримання певних правил є невід'ємною частиною моїх уроків.

Позитивна атмосфера на уроці, що досягається і поведінкою учителя, і проведенням певних вправ спрямованих на позитивне ставлення до інших і до себе.

Приділення уваги формуванню навичок спілкування у навчальній діяльності. Для цього використовуються тренінгові, інтерактивні технології.

Особлива увага приділяється формуванню математичного доказового мовлення. На уроках я цілеспрямовано працюю з розвитком мовлення учнів – усного і писемного. Окрім звичайного усного чи письмового доведення задач, ми пишемо твори присвячені актуальним навчальним проблемам, проводимо дискусії та дебати.

Сприйняття математики як частини культури є ще одним важливим аспектом моєї діяльності. Як я вже зазначала, математика досить часто сприймається як надто складна і непотрібна наука, ну хіба, що гроші в магазині порахувати чи ЗНО скласти. Для того, щоб розвіяти цей стереотип я працюю в напрямку розвитку сприйняття математики як культурної цінності, загальнолюдського надбання, засобу для вирішення різних завдань, що ставить перед нами життя.

Для того, що створити підґрунтя для означених напрямків втілення досвіду я пильну увагу приділяю позитивній навчальній мотивації, яка створюється усно або за допомогою спеціальних вправ, або через спеціальну подачу змісту.

Все вище зазначене спрямоване на створення у дитини позитивного навчального досвіду, пов'язаного з математикою та учителем математики. І в цілому ті діти, що навчаються у мене, не зважаючи на оцінку з математики та складність матеріалу, ставляться до математики якщо не з любов'ю, то однозначно з повагою, і більшість з них називає її своїм улюбленим предметом.

Слайд 7

слайд 7

На практиці психологічний аспект реалізації педагогічного досвіду полягає в доцільному обранні методів і засобів з різних інноваційних підходів до навчання, треба зауважити, що обрання методів та засобів відбувається не лише у відповідності до цілей уроку, а й до можливостей учнів. Так далеко не всі учні можуть працювати, наприклад, в групі чи розв'язувати завдання підвищеної складності.

Слайд 8

слайд 8

Результативність запропонованого підходу також можна показати через рівень знань учнів, з якими я працюю. Якщо взяти за 100 % той рівень знань, що вони демонструють на першій діагностичній контрольній роботі після повторення матеріалу, то не важко помітити, що рівень якості знань підвищується. Зрозуміло, що рівень класів різний, а математика досить складний навчальний предмет, спостерігається підвищення рівня відносно першого результату, особливо слід відмітити рівень зростання при вивченні геометрії.

Слайд 9

слайд 9

В цілому представлений досвід знаходиться на діяльнісному етапі, я адаптую і запроваджую те, що зроблено і систематизовано у власних підходах до викладання математики. У наступному році планую узагальнити на системному рівні цей досвід і подати його на розгляд педагогічного загалу.

Слайд 10

слайд 10

Загалом поширення досвіду відбувається через публікації, семінари, тренінги, виступи на нарадах різного рівня, авторські програми, ярмарок педагогічних ідей та персональний сайт rudenko.kh.ua

Слайд 11

слайд 11

Хотілось би зазначити, що сайт створено в поточному році саме з метою поширення досвіду, на сайті є освітні консультації, форум для спілкування, веб – журнал для публікації статей з педагогічної тематики. Запрошую до фахового спілкування

На персональному психолого-педагогічному сайті http//rudenko.kh.ua на разі функціонують:

1. візитка.

2. блог новин.

3. форум.

4. форма зворотного зв’язку.

5. консультації.

6. електронний журнал.

В розробці - дистанційні курси.

Слайд 12

слайд 12

На сьогоднішньому етапі розробки мого педагогічного досвіду хотілося б зробити такі висновки:

Розвиток особистості школярів є важливою складовою роботи учителя математики і має, інколи, більший потенціал ніж бажання навчити дітей розв'язувати тригонометричні рівняння.

Можливості учнів та дитячого колективу мають бути основою для обрання інноваційних методів та засобів в процесі вивчення математики.

При цьому слід більше уваги приділяти тим прийомам, що підвищують пізнавальну активність учнів та створюють позитивну мотивацію.

Слайд 13

слайд 13

Дякую за увагу!

Кiлькiсть переглядiв: 56